Dlaczego warto zatrudnić profesjonalistę

WYCENA NIERUCHOMOŚCI

Jednym z pierwszych i  zarazem podstawowych kroków jaki powinna wykonać osoba samodzielnie sprzedająca nieruchomości jest prawidłowe oszacowanie wartości swojej nieruchomości.

Należy pamiętać, że osoby poszukujące nieruchomości , kierują się w dużej mierze ceną. Tym samym zbyt wysoka cena  może je skutecznie zniechęcić nawet do zapoznania się z naszą ofertą, natomiast zaniżona może wywołać podejrzenia, wątpliwości co w rezultacie zniechęci potencjalnego nabywcę. Przystępując do samodzielnej wyceny należy starać się powstrzymać emocje i obiektywnie ocenić stan naszej nieruchomości, a następnie przeprowadzić  w naszej okolicy wywiad, mający na celu sprawdzenie cen lokali o zbliżonych parametrach do naszej nieruchomości (musimy wziąć zatem pod uwagę m.in. wielkość powierzchni i jej standard wykończenia).

Agenci RE/MAX zawsze bardzo rzetelnie przygotowują się do spotkania z klientem pod kątem merytorycznym. Zbierają jak najwięcej informacji na temat danej nieruchomości, a następnie przeprowadzają analizę lokalnego rynku nieruchomości, aby w trakcie spotkania móc zaproponować klientowi najlepsze rozwiązania dotyczące pozycjonowania oferty danej nieruchomości zarówno w zakresie ceny jak i  promocji.

DOKUMENTY

Istotne jest także by na samym początku procesu sprzedaży sprawdzić jakie dokumenty będą niezbędne do transakcji sprzedaży, a następnie zadbać o to by  mieć je wszystkie przygotowane. Z dokumentami tymi   z pewnością będą chcieli zapoznać się  potencjalni klienci zainteresowani naszą nieruchomością.

Agenci RE/MAX zawsze bardzo wnikliwie sprawdzają stan prawny nieruchomości, której sprzedażą/wynajmem się zajmują, a ponadto z uwagi na swoją wiedzę i doświadczenie na rynku nieruchomości są w stanie przekazać właścicielowi danej nieruchomości informacje dotyczące wymaganych dokumentów bądź działań, które będą konieczne by sprzedać nieruchomość.

PRZYGOTOWANIE NIERUCHOMOŚCI DO SPRZEDAŻY

Kolejnym niezwykle istotnym czynnikiem jest odpowiednie przygotowanie nieruchomości do sprzedaży. W tym celu należy przeprowadzić przegląd lokalu, wykonać drobne naprawy, bądź zastanowić  się nad jego odświeżeniem np. poprzez pomalowanie ścian.

Ważne jest również  zrobienie odpowiednich zdjęć,  które będą niezbędne do dołączenia do naszej oferty sprzedaży.

Agenci RE/MAX  podchodzą do swojej pracy niezwykle rzetelnie dlatego też  są w stanie wykonać   w pełni profesjonalne zdjęcia,  które uwypuklą walory danej nieruchomości.

MARKETING NIERUCHOMOŚCI

W związku z tym, że na rynku można znaleźć wiele ofert często konkurencyjnych  kolejnym  istotnym czynnikiem, który ma ogromne znaczenie przy sprzedaży nieruchomości jest  opracowanie odpowiedniej strategii marketingowej.

Warto pamiętać, że  aby skutecznie wypromować naszą nieruchomość nie wystarczy jedno źródło promocji, ale musimy zainwestować w co najmniej kilka  takich źródeł.

Osoby samodzielnie sprzedające swoją nieruchomość mają zatem do wyboru prasę, dedykowane serwisy internetowe czy portale społecznościowe.  Poza tym należy zastanowić się również nad powieszeniem baneru oraz przygotowaniem ulotek.

Jeżeli korzystamy z profesjonalnej agencji nieruchomości mamy ten problem „z głowy”. Nasz agent zajmie się promocją  nieruchomości.

Agenci RE/MAX zawsze przygotowują  dla swoich klientów indywidualny plan marketingowy, który obejmuje m.in. promocję oferty na co najmniej 25 portalach internetowych o zasięgu ogólnopolskim, a także na stronach zagranicznych, promocję poprzez międzynarodowy system MLS RE/MAX, MLS WSPON  zawieszenie banneru, prezentowanie ofert na targach, akcje mailingowe, filmy promujące nieruchomość zarówno wewnątrz jak i ,niejednokrotnie z lotu ptaka (przy pomocy drona), ulotki i wiele innych.

Należy również w tym miejscu zwrócić uwagę, że  w przypadku samodzielnej sprzedaży – na nas spadnie obowiązek odbierania telefonów, odpowiadania na maile potencjalnych klientów, umawiania spotkań i prezentowania naszej nieruchomości osobom zainteresowanym jej  kupnem.

Musimy zatem zadać sobie pytanie czy znajdziemy na to wystarczająco dużo czasu.

Decydując się na współpracę z agentem RE/MAX od momentu podpisania umowy koordynacja całego  procesu sprzedaży spoczywa właśnie na nim. Informuje on na bieżąco o przeprowadzanych działaniach, a także o postępach prowadzonej transakcji i jest obecny na każdym jej etapie. Dzięki temu rodzajowi współpracy sprzedający kontaktują się  tylko z jedną osobą odpowiedzialną za realizację zlecenia. Agent sieci RE/MAX jest dokładnie zorientowany, kto, w jakim terminie oglądał nieruchomość, jakie wskazał plusy i minusy nieruchomości oraz jaka jest jego propozycja ofertowa.

Należy również pamiętać, że agent jest również odpowiedzialny za negocjacje cenowe. To do jego zadań należy osiągnięcie jak najkorzystniejszej ceny dla Klienta, którego reprezentuje.

FINALIZACJA TRANSAKCJI

Gdy uda nam się znaleźć nabywcę na naszą nieruchomość  pozostaje nam sfinalizowanie transakcji i dopełnienie formalności prawnych. Na tym etapie musimy zadbać o znalezienie notariusza, który pomoże nam przygotować umowę sprzedaży w formie aktu notarialnego, bądź umowy przedwstępnej. Warto również dużo wcześniej dowiedzieć się jakie dokumenty będą niezbędne do zawarcia umowy i odpowiednio je przygotować pamiętając przy tym, że  wiele dokumentów ma określony termin ważności, a także że zdobycie niektórych dokumentów wymaga czasu.

Decydując się na współpracę z doradcą RE/MAX możemy liczyć na jego pomoc w tym zakresie.

Doradca nieruchomości  nadzorując całą transakcję zadba o jej bezpieczeństwo, zweryfikuje wszystkie dokumenty, poleci nam sprawdzonego Notariusza, a także zwróci nam uwagę i doradzi jakie dokumenty i w jakim czasie powinniśmy przygotować.

Należy pamiętać, że agent nieruchomości otrzymuje wynagrodzenie  jedynie wtedy kiedy uda mu się sprzedać naszą nieruchomość.  Wcześniej żeby ją sprzedać i wypromować będzie musiał ponieść koszty zaplanowanej promocji, czy innych wydatków mających na celu doprowadzenie do sprzedaży.  Profesjonalny doradca ds. nieruchomości nie będzie się ograniczał jedynie do umieszczenia naszej oferty w portalach internetowych, wśród których w większości (o czym należy pamiętać) za dodanie ogłoszenia pobierana jest opłata. Zainwestuje  on swój czas i pieniądze w szeroko zaplanowane działania, które doprowadzą do skutecznej sprzedaży.

Komentarze zostały zablokowane.